Ekonomi

Türk su ürünleri ve hayvansal ürünler sektörü ABD pazarına 500 milyon dolar ihracat hedefliyor

İnsanlığın günde üç öğün protein ihtiyacını karşılamak için var gücüyle çalışan Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler Dairesi, ihracatta Amerika pazarında büyümeyi hedefliyor. Bakanlık, 123,4 milyon dolarlık ihracatını 2023 yılında 500 milyon dolara çıkarmaya çalışıyor.

Su ürünleri ve hayvansal ürünler faslında Türkiye ihracatının yüzde 43’ünü tek başına gerçekleştiren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, 21-23 Ocak 2024 tarihlerinde Las Vegas’ta düzenlenen Winter Fancy Food Show Fuarı’na katılarak Türk su ürünleri tanıtımını yapacak. yapılmış. Şubenin yeni ticari bağlantılar kurmasının önü açıldı.

ABD’ye ihracatın 2023’te yüzde 18 artarak 105 milyon dolardan 123,4 milyon dolara çıktığını bildiren Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler Şube Meclis Başkanı Sinan Kızıltan, ABD’nin yıllık gıda ithalatının 215 milyar dolar, su ürünleri ve hayvancılık olacağını söyledi. ürünler Mamul ithalatında ise; Bunun 38 milyar dolar olduğunu, Türkiye’nin ABD’ye su ürünleri ve hayvansal ürünler ihracatının katlanarak artma potansiyeli bulunduğunu, bu amaçla ABD pazarına odaklandıklarını söyledi.

Hedefimiz ABD’ye 500 milyon dolar ihracat yapmak

Bu yıl 48’incisi düzenlenen Winter Fancy Food Show Fuarı’na üçüncü kez katıldıklarını aktaran Kızıltan, şöyle konuştu: “American Cargo’nun seferlerini artırmasıyla ABD pazarı, Türk su ürünleri sektörü için güçlü bir pazar haline geldi. son 15 yılda. ABD’ye yaptığımız 123,4 milyon dolarlık ihracatımızın yüzde 64’ü büyük bir kısmı Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği üyelerimiz tarafından gerçekleştirildi. EİB’in, Türk gıda ürünlerinin ABD pazarında bilinirliğini ve tercih edilirliğini artırmak amacıyla son 4 yıldır yürüttüğü TURQUALITY Projesi sayesinde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı iki katına, balıkçılık ve hayvansal ürünler ihracatı ise 3 katına çıktı. son 5 yılda. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. Deniz ürünleri ve hayvansal ürünler bölümünde ABD’li tedarikçiler arasında 37. sıradayız. “Hedefimiz orta vadede ABD’ye 500 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaşmak ve ABD’li tedarikçiler sıralamasında daha üst sıralara çıkmaktır” dedi.

Winter Fancy Food Show’a her yıl 40’a yakın ülkeden 900 firma katılıyor ve fuar yılda 10 bin profesyonel ziyaretçiyi ağırlıyor.

Fuar süresince Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Türkiye’nin su ürünleri ve hayvansal ürünler alt bölümlerine ait balıkçılık, kanatlı eti, yumurta ve süt ürünleri ile ilgili tanıtım sinemalarını fuar katılımcılarına gösterirken, Türk somonu ve levrek başta olmak üzere Türk su ürünleri, fuar katılımcılarına gösteriliyor. sergilendi.

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler Dairesi Heyet Başkanı Sinan Kızıltan, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu üyeleri Ufuk Atakan Demir ve İsmail Aksoy, Winter Fancy Food Show Fuarı’na katılarak ithalatçılara Türk su ürünleri ve hayvansal ürünler branşı hakkında bilgi verdi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu