Çin’in 618 e-ticaret festivaline alışverişçilerin ilgisi azaldı
Çin’in önemli yıl ortası e-ticaret etkinliği olan 618 festivali, platformların festivalin süresini uzatarak satışları artırma girişimlerine rağmen bu yıl tüketicilerden sessiz bir tepki gördü.
JD.com (NASDAQ:JD) tarafından 18 Haziran’da başlatılan festival artık birden fazla platformu kapsıyor ve ülkedeki tüketici harcamalarının önemli bir göstergesi olarak hizmet veriyor.
JD.com Çarşamba günü yaptığı açıklamada Mayıs sonunda başlayan ve 18 Haziran’da sona eren uzatılmış festival döneminde rekor ciro ve sipariş hacimlerine ulaştığını duyurdu. Ancak şirket, önceki yıllara kıyasla satışlarının veya siparişlerinin büyüme oranına ilişkin kesin rakamlar vermedi.
Geçen yıl Syntun’dan alınan verilere göre, büyük e-ticaret platformlarında festival için birleştirilmiş brüt ürün hacmi (GMV) 614,3 milyar yuan’a (85,79 milyar $) ulaşarak 2022’ye göre %5,4 artış gösterdi. Analistler bu yılki etkinlik için de benzer bir artış bekliyorlar.
JD.com ve Alibaba (NYSE:BABA) gibi e-ticaret devleri, geleneksel ön satış dönemini ortadan kaldırarak bunun yerine satış etkinliğinin kendisini uzatmayı tercih etti. Bu değişikliğin, Çin’deki daha geniş bir tüketici tutumluluğu eğilimiyle birleştiğinde, bir zamanlar 618 festivalini çevreleyen coşkuyu azalttığı bildirildi.
Danışmanlık şirketi Re-Hub’ın bu yılki festival sırasında lüks markaların indirim stratejilerine ilişkin analizi karışık yaklaşımlar ortaya koydu; neredeyse yarısı ortalama indirimlerini bir önceki yıla göre korurken veya düşürürken, %20’si ortalama indirimlerini artırdı.
Alibaba, Haier ve Xiaomi (OTC:XIACF) gibi markaların öncülük ettiği ev aletleri gibi kategorilerin platformlarında güçlü bir performans sergilediğini vurguladı. Nike (NYSE:NKE), L’Oreal, Lancome ve Adidas (OTC:ADDYY) gibi yüksek profilli uluslararası markalar festival süresince Tmall’da 1 milyar yuan (137,82 milyon $) satış rakamını aştı.
Apple (NASDAQ:AAPL) da festivale katılarak Tmall mağazası aracılığıyla seçili iPhone modellerinde 2,300 yuan’a (318 $) varan indirimler sunarak Huawei gibi yerli markalarla rekabet etti. Alibaba, Apple’ın satış etkinliğinin ilk saatlerinde 200 milyon yuan değerinde ürün sattığını bildirdi.
Genellikle 618 satış rakamlarını açıklamayan PDD Holdings’e ait Pinduoduo (NASDAQ:PDD), festival sırasındaki performansına ilişkin bilgi talebine hemen yanıt vermedi.
Yıl boyunca düşük fiyatların yaygınlığı, e-ticaret platformlarının köklü satış etkinlikleri sırasında bile tüketicilerin dikkatini çekmesini giderek zorlaştırdı.
Hangzhou’dan bir üniversite öğrencisi olan Anita Meng gibi alışveriş yapanlar, benzer festivallerin çokluğuna ve harcama kapasiteleri üzerindeki etkisine dikkat çekerek alışveriş yorgunluğunu dile getirdi. Meng, bu yılki 618 sırasında sadece tek bir alışveriş yaptığını, 1.200 yuan’dan 1.000 yuan’a (138 $) indirimli bir oyun koltuğu satın aldığını belirtti.
618 festivalinin performansı, özellikle ülke uzun süreli bir emlak krizi ve yüksek işsizlik oranlarıyla karşı karşıya olduğu için Çin’in ekonomik sağlığının kritik bir ölçüsüdür.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.
Pendik escort
Sancaktepe Escort
Şerifali escort
Suadiye Escort
Tuzla escort
Ümraniye escort
Üsküdar Escort
Yakacık Escort
Avrupa Yakası Escort
Akbatı Escort
Arnavutköy Escort
Ataköy Escort
Avcılar Escort
Bağcılar Escort
Bahçelievler Escort
Bahçeşehir Escort
Bakırköy Escort
Başakşehir Escort
Bayrampaşa Escort
Beşiktaş Escort
Beylikdüzü Escort
Beyoğlu Escort
Bomonti Escort
Büyükçekmece Escort